Mini-recensioner

[size=300]TALLADEGA NIGHTS[/size]

[size=200]- the ballad of Ricky Bobby[/size]





Kiss me, Ricky Böbby!



Vill ni ha en recension eller bara en uppradning av asroliga citat? :stuck_out_tongue: hehe, jag ska ge er lite handling! Ricky Bobby säger “I wanna drive fast!” och det vill han oxÃ¥. hans motto är att ‘är du inte först sÃ¥ är du sist’ för det sa hans pappa till honom första gÃ¥ngen de träffades pÃ¥ 10 Ã¥r. Att han var hög, so what! Allt gÃ¥r super för mannen med “tvÃ¥ förnamn som namn” ända tills han fÃ¥r ett psykbrott :stuck_out_tongue:



Iaf, bäst, bäst, BÄST är Jean Girrard ;D “If you kiss me i’ll go back to Paris!”. Bögen som t.o.m har hästar som är bögar! hahahahaha!



nä, nu ska jag lämna utrymme till lite ÜBERBRA citat



Ricky Bobby: Well, Im the best there is. Plain and simple, when I wake up in the morning and I piss excellence.



Ricky Bobby: I wanna thank little baby Jesus, who’s sittin’ in his crib watchin the Baby Einstein videos, learnin’ 'bout shapes and colors.



Ricky Bobby: How was school today boys?

Walker: I threw a bunch of Grandpa Chips war medals off the bridge.

Texas Ranger: The teacher asked me what the capitol of South Carolina was. I said, “Washington DC.” She said, “You’re wrong.” I said, “You have a lumpy butt.”

Chip: I can’t hold my tongue. These kids are my grandchildren, and you are raising them wrong

Walker: Shut up Chip, or Ill go Ape shit on your ass!

Texas Ranger: Yea chip, Momma says i should kick you in the back of the head!

Cal Naughton, Jr.: Yeah! Go on and get some boys!

Texas Ranger: Im gonna come at you like a spider monkey!

Walker: I may be 10 years old but ill beat your ass!

Cal Naughton, Jr.: Go and get some boys.

Texas Ranger: Im all hopped up on Mountain Dew!



Ricky Bobby: This kinda reminds me of that Highlander movie.

Jean Girard: What? I never saw that.

Ricky Bobby: It was nominated for an academy award.

Jean Girard: For what?

Ricky Bobby: Best movie made ever.



Opening text: America is all about speed. Hot, nasty, badass speed. -Eleanor Roosevelt, 1936



Jean Girard: My husband Gregory and I want what any couple wants. To retire to Stockholm and develop a currency for dogs and cats to use.



Ricky Bobby: I’ve sent in my application to the Real World. So I’m hoping to hear back from that. I’m putting A LOT of my eggs into that basket, the MTV basket. I’m also thinking about getting a gun, and dealing crack. Being a crack dealer. Not like a mean crack dealer, but like… like a nice one. Kinda friendly like, “hey, what’s up guys? Want some crack?” I’m just waiting on those two things to flesh themselves out.



Ricky Bobby: Holding hands with a man makes me terribly uncomfortable.

Jean Girard: It’s a sign of affection in many countries.

Ricky Bobby: Well, not here.

Jean Girard: It is not sexual in any way, please ignore the fact that I have an erection.





Lollo ger betyget… 7+/10

Du gör ett bra jobb, din recension får mig att vilja se filmen!

hhahaha, jag va lite trött i morse, lite kort blev det och jag glömde det bästa citatet



Ricky Bobby: What has France ever given America, huh?

Jean Girrard: We invented democracy, existentialism , and the Ménage àtrois.

Cal Naughton Jr: Those are three pretty good things, Ricky. Especially that last one



;D

Hahahaha, jag äälskar citaten!!! Det sista var helt underbart ;D ;D

HAha! Jag vet. Tyvärr är inte citatet frÃ¥n trailern med, där Jean säger: “America has given zee world george bysh.” ;D :stuck_out_tongue:



Den var iaf rolig som fan :smiley: :smiley:

Hehe, jag måste se den, om bara för Will! Älskar sån här humor ;D

hhahahahah, helt galet när han fÃ¥r typ psykbrott och tror att han brinner :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue: ;D ;D springer omkring och skriker och hans kompis kastar sig pÃ¥ honom för att släcka “elden” ;D :stuck_out_tongue:

Hahahahaha!! Jag MÃ…STE se den! Shit, igÃ¥r hörde jag “What is love” pÃ¥ radion, och blev såå sugen pÃ¥ “A night at the Roxbury”, haha

[color=pink][size=300]My Super Ex-Girlfriend[/size]



Watch out! I got a… hairdryer?



Skådespelare: Luke Wilson, Uma Thurman, Anna Faris, m.fl



Matt träffar Jenny pÃ¥ ett tunnelbane tÃ¥g, först sÃ¥ dissar hon honom totalt men när han “räddar” hennes handväska sÃ¥ gÃ¥r hon med pÃ¥ att gÃ¥ ut med honom. Först verkar hon bara neurotisk och paranoid, men sen gillar han henne riktigt, och fÃ¥r reda pÃ¥ att Jenny är G-Girl, den coola superhjälten. Matt inser sen att han inte älskar henne, men att dumpa en superhjälte är inte sÃ¥ jävla smart. GOSH! ;D



Bara taglinen visar väl var skåpet ska stå: He broke her heart. She broke his everything.



Anyways: Lollos betyg: 4/10 Den var rolig och så, men inte det bästa jag sett precis. Rekommenderas iaf om ni gillar komedier :wink:

[color=pink]Marie Antoinette



Skådisar: Kirsten Dunst, Jason Schwartzman, Rip Torn, Steve Coogan, Jamie Dornan, Marianne Faithfull, Molly Shannon, Asia Argento mfl.



Regissör: Sofia Coppola







Filmen handlar om den unga, österrikiska Maria Antonia (som senare blir kallad Marie Antoinette), som blir bortgift till den lika unge franske kronprinsen Louis XVI. Hon får flytta till ett nytt land, med nya seder.



Man får se hur hon festar,shoppar och äter massa massa ´bakelser. men man får också uppleva hur mycket ansvar hon hade, och vilken press som sattes på henne. Och hennes snygge älskare Axel von Fersen, hehe :wink: ;D



En visuellt fantastisk film som fick mig att fälla några tårar (ja, jag är en mes)



Hmm, vet inte vad jag ska säga riktigt, men jag rekommenderar den starkt!



Jag ger den 9/10



HÃ¥ll utkik efter Converse-skorna :wink:



Fan vad kass recension, ber om ursäkt för det :stuck_out_tongue:

Ugh, that movie is sooooo old :wink:

Hahahaha! It might be for you! :wink:

Har sett en hel hög me film pÃ¥ bio och inte skrivit recensioner, förlÃ¥t! de kommer allihopa. Nu först blir det iaf en med…



[size=300][color=yellow]Little Miss Sunshine[/size]



så det kan gå!



Först av allt… UNDERBAR FILM!!! Kan inte nog poängtera det, ni MÃ…STE se den! :smiley:



Familjen Hoover är helt allmänt konstig, sonen har avlagt ett tystnadslöfte om att inte prata tills han blivit antagen till pilotskola, lilla Olive har värsta kulmagen (he he he), farfarn är knäpp, pappan är fixerad vid att alla måste vara vinnare. Mamman (Toni Colette, alltså Marcus mamma i Om en Pojke) är iof ganska normal. Filmen börjar med att hon ska hämta upp sin bror(Steve Carrell) som har försökt begå självmord. Det blir många diskussioner om detta vid matbordet senare, Olive vill veta varför han har bandage på handlederna. Sen får Olive reda på att hon ska få delta i Little Miss Sunshine-tävlingen och blir jätteglad såklart. Såå, de åker iaf, mamma, pappa, olive, dwayne, frank(brorsan) och farfar då i sin gamla skruttiga folkvagn, hahahaha.



Tjaa, sen har de en jävla massa problem på vägen skulle man ju kunna säga :stuck_out_tongue:





Bästa citaten 8)



“Oh my God, I’m getting pulled over. Everyone, just… pretend to be normal.”



"No one gets left behind! No one gets left behind! Outstanding soldier!"



Olive: I’d like to dedicate this to my grandpa, who showed me these moves.

Pageant MC: Aww, that is so sweet.

[Audience applauds]

Pageant MC: Is he here? Where’s your grandpa right now?

Olive: In the trunk of our car.



"FUUUUUUCK!!!"





Mitt betyg: [size=200]9+/10 [/size] [size=150]FÃ¥r ej missas!!![/size]

Hahahaha! Den verkar riktigt rolig, och jag gillar citatet från tävlingen! ;D

Tävlingen va så jävla sjuk :stuck_out_tongue: garvade nästan ihjäl mej, typ borat-garv ;D

Haha, kan tänka mig det. SÃ¥na tävlingar är sjuka i vanliga fall, och med tanke pÃ¥ hur filmen verkar i övrigt…tja, haha















ska ha denhär som skrivbord förresten, hehe <LINK_TEXT text=“http://www2.foxsearchlight.com/littlemi … sktop4.jpg”>http://www2.foxsearchlight.com/littlemisssunshine/downloads/desktop4.jpg</LINK_TEXT>

Hahaha, gillar den första och den sista!



Jag har den här nu igen:



Sorry for fucking up your swedish party…but I know you would love it lollo!! :smiley: 8)

[quote=“Luxie”]
Hahaha, gillar den första och den sista!



Jag har den här nu igen:




[/quote]
Det är typ taglines till filmen tror jag.



den är fin! hahahahaha du mÃ¥ste kolla pÃ¥ go c, eller inte… hans va sÃ¥ jävla rolig ;D ;D han tyckte iaf inte att MA hade nÃ¥gon handling. hehe jag älskar honom ;D han har sÃ¥ jävla roliga saker som han säger :stuck_out_tongue:

[quote=“Seth_Gecko”]
Sorry for fucking up your swedish party…but I know you would love it lollo!! :smiley: 8)
[/quote]
hehe, yeah, it’s fucking awesome!