Mini-recensioner

Näe, Max är en snäll och söt kille :wink:

Of Course :wink:

Jaja… Jag tror pÃ¥ det sÃ¥ mycket jag själv vill :wink:

Jag tycker han är det iaf!

‘‘Once Upon a Time in the West’’

Regi: Sergio Leone

Manus: Bernardo Bertolucci,Dario Argento och Sergio Leone



Wikipedia: <LINK_TEXT text=“http://en.wikipedia.org/wiki/Once_upon_ … n_the_west”>Once Upon a Time in the West - Wikipedia</LINK_TEXT>

IMDB:Once Upon a Time in the West (1968) - IMDb





Skådisar: Jack Elam, Woody Strode, Jason Robards, Charles Bronson, Henry Fonda och Claudia Cardinale





Denna film är den ultimata västern filmen, och jag vet inte hur jag ska förklara men jag ska försöka.

Det är en hyllning till dom klassiska amerikanska western filmerna som Shane, High Noon och 3:10 to Yuma men alltid är tvärtom!!

Ett tips för dom som inte sett den: Se den!

Alltid är perfekt! Musiken, närbilderna samspelet mellan musiken och bilderna, humorn, storyn, Karaktärerna och skådespelar insatserna gör det till världens mest välregisserade,väl planerade, och vackraste film jag nånsin sett och en av dom coolaste. Om du gillar Tarantino kommer du älska Leone.



10/10

Pirates of the Caribbean: Dead Man’s Chest

Regi: Gore Verbinski

Skådespelare: Johnny Depp, Keira Knightley, Orlando Bloom, Stellan Skarsgård, Bill Nighy, m.fl

Pirates of the Caribbean: Dead Man's Chest (2006) - IMDb



Första filmen var helt underbar, själv gick jag på den 2 gånger på bio och lyckades tjata till mej en imporversion långt före den svenska versionen för att kunna skryta för mina vänner :wink:. Första filmen hade allt, en snygg och aspackad Johnny Depp, en fjantig Orlando Bloom att skratta åt, en supercool Geoffrey Rush och lite annat oxå. Den var helt enkelt super! Nu har allt blivit aningen hypat med Pirates och den är kanske LITE överskattad fjåååååårtis-film men jag kan fan inte sluta gilla den :stuck_out_tongue:

Över till tvåan då. Om jag var en rik producent och någon bad mej att producera en Pirates-film med Mr. Depp så skulle jag inte tveka en sekund utan slänga fram checkhäftet. Kan något gå fel? Jodå. Men vafan, jag får nog en jäkla massa pengar ändå, så tji fick ni ;D

Filmen är absolut inte lika bra som nummer ett, därmed inte sagt att den är dålig. Mycket bra specialeffekter, väldigt påkostade kostymer/miljöer och mycket bra skådespelare.



Handlingen i tvÃ¥an är i korthet: Jack Sparrow har sÃ¥lt sin själ till en man med väldiga problem med hyn (aka bläckfisksansiktet, spelas av den alltid sÃ¥ bra Bill Nighy) för att fÃ¥ segla Svarta Pärlan igen. Nu har 13 Ã¥r gÃ¥tt sedan han la det löftet och nu mÃ¥ste han betala. Han försöker köpa sig ur det och lurar Will Turner som har lite problem med frun, deras bröllop har blivit uppskjutet pÃ¥ grund av överhängande problem (haha, fattar ni? “hängande” ;D).



I denna film får vi träffa Wills far som spelas av Sveriges stolthet nr. 2, Stellan Skarsgård (Stormare är alltid nummer 1 imo), Davy Jones som spelas av Bill Nighy (redan sagts men han är värd att nämnas igen :wink:) och förutom alla andra så får vi återse en gammal vän, en favorit från förra delen som man inte trodde längre seglade på böljan den blå.



Glöm sen inte bort att Keira sa att Johnny Depp är bättre pÃ¥ att hÃ¥ngla än Orlando. Jag är mycket beredd pÃ¥ att tro pÃ¥ det. (men jag skulle vilja ha “fysiskt” bevis pÃ¥ det ;D ;D)



Bästa citaten

Elizabeth Swann: There will come a moment when you have the chance to do the right thing.

Jack Sparrow: I love those moments. I like to wave at them as they pass by.



Pintel: …I always heard it said “kray-kin”

Ragetti: What? with a long A? Na-na-na-na-no-no no “Krah-ken”'s how it’s pronounced in the original Scandinavian, and “Krakken”'s closer to that.

Pintel: Well we ain’t original Scandinavians, are we?

Ragetti: It’s a mythological creature, I can calls it what I wants!



Louise “spammaren” ger betyget: 8/10

Lucky Number Slevin



Regi: Paul McGuigan

Skådespelare: Josh Hartnett, Lucy Liu, Bruce Willis, Morgan Freeman, SIR (observera SIR!!!) Ben Kingsley, mfl.

Lucky Number Slevin (2006) - Quotes - IMDb



Slevin har lite otur och otur kommer ju alltid i 3. Han får sparken från sitt jobb, hans lägenhet blir besprutad mot termiter, hans flickvän är otrogen och det första som händer när han ska hälsa på en kompis i New York är att han blir rånad på sin plånboken och resten av filmen har lyckan att gå omkring med en bruten näsa.

“Men, du sa ju att otur kommer alltid i 3? Detdär var 4!!” Ja men för att ta det i Slevins ord: när det väl rullar pÃ¥ sÃ¥ fortsätter det bara :wink:



Lille Slevin kommer med sin snea näsa till sin väns lägenhet som stÃ¥r olÃ¥st utan att nÃ¥gon är där. Grannen Lindsay kommer över och börjar prata om allt möjligt mellan himmel och jord, hon är en riktigt nyfiken en oxÃ¥. Sen börjar allt det mystiska. Slevin tas för sin vän Nick Fisher som är skyldig pengar och allt vad han är. Slevin fÃ¥r nu “betala” tillbaka skulden Ã¥t sin vän genom bÃ¥de pengar och uppdrag.



Jag ska säga att jag var mycket positivt överraskad av denna film! Trodde inte att den skulle vara sÃ¥här bra. För att citera min kompis (mitt i filmen): “DENHÄR FILMEN VERKAR JU BRA”. hehe.



Bästa citaten (och det är ganska många :p):



Slevin: Anything else you want to tell me?

The Boss: I suppose I don’t need to say anything as terribly cliche as “go to the police and you’re a dead man”.

Slevin: I think you just did.

The Boss: I guess I did.



Slevin: How did you find out about us?

Mr. Goodkat: I’m a world-class assassin, fuckhead. How do you think I found out?



Slevin: I’m not gay.

Brikowski: I’m a cop.

Slevin: Well, I’m not a robber if you catch my drift.



The Boss: They call him “the Fairy”…

Slevin: Why do they call him “the Fairy”?

The Boss: Because he’s a fairy.

Slevin: What, he’s got wings… he flies around sprinkling magic dust on people?

The Boss: He’s a homosexual!



Lindsey: How ironic.

Slevin Kelevra: I know. They live right across from each other.

Lindsey: No. A mobster with a gay son. That’s ironic.



Slevin: They call him the Rabbi.

Lindsey: Why do they call him the Rabbi?

Slevin: Because he’s a Rabbi.





8/10 tror jag allt att jag gav den?

[size=150]Snakes on a Plane[/size]

Skådisar: Samuel Motherfucking Jackson

Regissör: Whatever, inte S Jackson iaf :wink:



Kom inte till denna film och vänta dig en superbra story, för superbra story kanske den inte har. Kom till denna film och vänta dej 1h och 40 minuter (ca :stuck_out_tongue:) skrikande, applåderande, ormar och nån jävla Hawaii maffia.

Storyn i kort är iaf såhär: FBI-agenten spelad av Samuel MOTHERFUCKING Jackson ska följa med att vittne, som har sett en maffiaboss mörda, till LA för att vittna. På planet smugglas en massa ormar ombord av Maffiabossen, för att antingen de ska döda vittnet, eller att planet ska störta.

På planet har vi de vanliga passagerarna: paret på smekmånad, Rapparen (med sina 2 livvakter såklart, respeeekt!), killen som naturligtvis blir biten i sin favorit kroppsdel :wink: och den dumma bimboblondinen såklart för att nämna några.



Applåder och skrik och allt! You gotta watch it! :smiley:



Kan man ge 10/10 i betyg? Jag är villig att göra det!

[size=300]Thank You For Smoking[/size]





[size=80]Mod-squad[/size]





Skådespelare: Aaron Eckhart, Katie Holmes, Adam Brody, m.fl

Regissör: Jason Reitman

Trailer: - YouTube



‘Thank you for smoking’ stÃ¥r det pÃ¥ en skylt pÃ¥ Nick Naylors skrivbord. Nick’s jobb är att prata, och prata är han bra pÃ¥. Han ska nämligen försvara en av de största dödsorsakerna i usa, rökning. Nick anser att alla bör ha sin egen Ã¥sikt och genom att vinkla saken Ã¥t andra hÃ¥llet sÃ¥ kan han fÃ¥ folk att tycka som honom.

Nicks närmaste vänner är talesmännen för alkoholindustrin och vapenindustrin, tillsammans kallar de sig för mod-squad (mearchans of death).



De roligaste scenerna är helt klart de med mod-gruppen, helt underbart! Annars finns det en massa roliga scener och det var helt klart en bra film!



Michael Jordan plays ball. Charles Manson kills people. I talk.



[size=200]8/10[/size]





Var redo på fredag då min recension av Cars, aka Bilar, kommer!

[size=300]Cars[/size]





Fillmore… Älskar ni honom inte redan?



Regi: John Lasseter

Röster: Owen Wilson, Paul Newman, Bonnie Hunt, m.fl



Den sorliga sanningen. Jag börjar bli för gammal för sånt här :frowning: Något jag aldrig trodde skulle hända. Filmen var aaaningen för gullig för mig om jag ska vara helt ärlig. Naturligtvis visste man vad som skulle hända senare i filmen redan en timme innan men ok, det är en barnfilm.

Handlingen i kort är iaf att Lightning McQueen har fastnat i en liten håla, kallad Radiator Spring, och måste laga deras väg samtidigt som han har jättebråttom till ett race is Kalifornien. Han är väldigt självupptagen, men ska han ändras nu? (hallå? klart han ska, det är ju fan en barnfilm! Föregå med gott exempel för helvete)



Ska jag vara helt ärlig sÃ¥ var kortfilmen innan (det är ju alltid det före Pixars filmer som Hitta Nemo och Superhjältarna) mycket bättre… One man band hette det. Mycket rolig, http://www.pixar.com/shorts/omb/index.html . Dessutom sÃ¥ var eftertexterna ocksÃ¥ roliga, parodier pÃ¥ Toy Story, A bugs Life och nÃ¥gon annan jag har glömt… :stuck_out_tongue:



Bäst av allt var dock att Michael Schumacher gjorde rollen som Michael Schumachers ferrari, haha.



Michael Schumacher Ferrari: Hi. Lightning McQueen told me this was the best place in the world to get tires. How about setting me and my friends up with three, four sets each?

Luigi: Aah! Guido! There is a real Michael Schumacher Ferrari in my store! A real Ferrari! Punch me, Guido! Punch me in the face! This is the most glorious day of my life!

[Luigi faints and tips over]

Michael Schumacher Ferrari: Wow.

[Proceeds to speak to Guido in Italian]

Michael Schumacher Ferrari: [Guido faints and tips over]



Lollo “zee zpammare” ger betyget: 5/10

Har jag insett att jag är den enda som skriver här? Svar: Ja. Får det mej att sluta? Svar: Nej



[size=300]Nacho Libre[/size]



Nachoooooooooooooooooooouuuuuuuuuuu



Regi: Jared Hess

Skådespelare: Jack Black, Ana de la Reguera, en massa okändingar :wink: och PETER STORMARE!!

Nacho Libre (2006) - IMDb



I samma stil som Napoleon Dynamite börjar filmen. Jag ska, innan jag säger mer, erkänna att jag egentligen inte gillade Napoleon Dynamite så mycket som jag trodde att jag skulle göra. Den var rolig, inte mycket mer. Alltså, jag såg Nacho Libre för att Jack Black är med i den, inte pga regissören.



En munk som bara får laga mat i klostret bestämmer sig för att bli wrestling stjärna, han lyckas väl sisådär. Men naturligtvis ger han inte upp i första taget, han och hans vän tränar och tränar. Kommer Nacho att lyckas med att slå Ramses, den största wrestlingstjärnan? Tja, se filmen och så får ni se (eller så kan ni gissa, det är ju fifty fifty på vem som vinner ;-))



Vad tyckte jag? Jo, roligare än Napoleon Dynamite, absolut. Jack Black har nÃ¥got som alltid fÃ¥r mej att le när jag ser hans filmer. Att han dessutom i denna fick sjunga lite Tenacious D-liknande skadar ju inte :wink: Dessutom: HALLÃ…!! Peter Stormare spelar “vattenzigenare” hahahaha lmao, mer sÃ¥nt vill vi ha!





Lollo zee Spammareee ger betyget trumvirrvel7/10

Hehehe, jag älskar dina recensioner, de är bäst ;D

Fredag kommer recension av Talladega Nights ;D



Yesss! Ser framemot den! ;D

[quote=“Luxie”]
Yesss! Ser framemot den! ;D
[/quote]
hahaha! Tänker du se den filmen? Jag och min kompis har tjatat om den skitlänge och på Roys födelsedag, haha, har den premiär :stuck_out_tongue: :smiley: så då ska vi se den!

Hmm jag vet inte, har faktiskt inte läst så mycket om den. Berätta lite, please!

[quote=“Luxie”]
Hmm jag vet inte, har faktiskt inte läst så mycket om den. Berätta lite, please!
[/quote]
Jo, det är ju då Ricky Bobby som är racingsnubbe och jag vet inte så mycket mer, hahaha.



iaf, http://www.sonypictures.com/movies/talladeganights/ trailern är rolig ;D

Ja men vaffan, det är ju den med Will! Klart jag har läst om den, haha, fan vad dum jag är :stuck_out_tongue: ;D

Klart jag ska se den!

Köpte biljetterna idag till klockan 16:10 i morron 8) Fan va najs!

Hehe, grymt!! Den är nog askul!