Zwartboek

Ben ook geweest gisteren in Pathe de Munt(Tuschinski kon wel maar dan moesten ik en mijn vriendin gescheiden zitten :stuck_out_tongue:) en hier mijn recensie(tje)



Zwartboek is om te beginnen een erg geslaagde film. Hij heeft een aantal mindere punten en is niet overal even geniaal maar over de hele film gezien is hij erg spannend en mooi. Minpunten zijn de superoverdreven introductie van de ‘slechte’ nazi met bijbehorende bombastische score en de rol van Johnny de Mol met bijbehorende tenekrommende ‘emotionele’ scène. Ook de score was niet altijd even goed, soms was hij erg mooi en dreigend maar op andere momenten had ik het gevoel naar een Indiana Jones episode te kijken(of vooral luisteren dus) en dat kan niet de bedoeling zijn geweest. Maar behalve de spanning en de erg strakke en degelijke regie is het grootste pluspunt van deze film het acteerwerk. Carice van Houten is geweldig, maar Thom Hoffman en Sebastian Koch zijn zo mogelijk nog beter. En ook de kleinere rollen van Derek de Lint, Halina Reijn en Peter Blok zijn erg goed. 8/10

:smiley:



FUck Johnny de Mol. Serieusly…Die gozer zuigt echt mega harige kont.



Carice en Tommy waren super. Jammer dat er niet meer mee werd gedaan. Ik blijf erbij dat elke scene zo geforceerd is. Alles is opgezet zodat er iets MOET gebeuren. Voor en Nederlandse film erg leuk, maar van Verhoeven wil ik iets extras! :smiley:

:slight_smile: Die rol was op papier al zo achterlijk dat zelfs Johnny Depp er niks van zou kunnen maken :stuck_out_tongue:

Ha! Jelle online! :smiley:



Idd, fucking gare rol…Ik ben gelovig, maar ben gedwongen om iemand te vermoorden :stuck_out_tongue: AHhhhhhhhhhhhhh, the ironyyy!! Its killing me!!



Gaar, gaar, gaar.



Wat is het nut van een Verhoeven film als je geen risico’s neemt? Het voelt allemaal zo leeg.

Het blijft een vermakelijke film. :slight_smile:

Ik zag Johnny de Mol laatst helemaal bezopen door het centrum lopen 's avonds laat…

Haha! De “pokerster” …nog iets geroepen naar hem? :stuck_out_tongue: