Mini-recensioner

Jag tänkte att vi här kan posta recensioner av filmer vi har sett. De behöver inte vara så långa, men så att vi andra kan få en uppfattning om filmen. Det finns redan en sådan här topic, är medveten om det, men det kan vara lättare att förklara vissa saker på svenska. Tycker ni det är en bra idé?

ok!

Matador

(originaltitel: The Matador)

Skådespelare: Greg Kinnear, Pierce Brosnan.



Handlar om Julian (Pierce) som är torped och Danny (Greg) som är typ egenföretagare eller nÃ¥tt (hehe). De träffas iaf pÃ¥ ett hotell, Julian är pÃ¥ uppdrag och Danny ska försöka fÃ¥ ett jobb (hrm…)

Jaja, Julian är iaf hel-knäpp, har usel humor och alla liknelser han säger har något med sex att göra och Danny har otur hela tiden och är väl annars ganska normal :stuck_out_tongue:

De blir iaf vänner och det gÃ¥r väl sÃ¥där, haha … ;D



Jag trodde att de var bögar för hela tiden snackar de om nått som hände innan de skildes :stuck_out_tongue: ;D jaja, det får man väl se själv :wink:



Gick och såg den för att jag blev rekommenderad den men mja, så bra va den inte.



Mitt betyg: 6/10



2 av Julians åtskilliga sex-liknelser, hehe:



Julian Noble: I look like a Bangkok hooker on a Sunday morning, after the navy’s left town.



Julian Noble: I’m as serious as an erection problem.

Hahahahaha! ;D Jag förstår varför du trodde de var gay! (jag syftar på replikerna, har inte sett filmen)

jag såg Azumi igår, orkar inte leta upp vilka som var med och så (slacker)



Iallafall så var vissa grejer coola, men filmen var tråkig. Det kändes som att man hoppade för mycket, och att man inte fick lära känna karaktärerna så mycket. Detta gjorde att jag sket fullständigt i hur det gick för dem.



Och så drag-snubben: vad är hans problem? En riktig idiot som störde mig.

Lönnmördarana (Azumis gäng) var lite för blödiga för min smak. Azumi själv skulle vara så himla grym, men var skitblödig. Och sen så skulle hon helt plötsligt rädda dagen, och vara stentuff men jag gick inte på det riktigt. Och lönnmördarna var ganska kassa också.

Ska inte säga mer, haha, lovar ;D



Jag gav den här 5.5 av 10. Förstår inte tjusningen med den.



Jag är bra på recensioner, jag lovar, men jag orkade inte vara seriös

hahahahah jaja :wink: oooorkade inte :wink:

Hahaha, ja, jag är ju en slö jävel! ;D

Just My Luck

(Just My Luck (2006) - IMDb)



Skådspelare: Lindsay Lohan, Chris Pine



Tycker du om att se Lindsay Lohan klanta sig med precis allt hon gör? Stå då ut med de första 30 lyckosamma minuterna och se sen Lindsay bl.a ramla i lera, förvandla ett rum till ett moln med skum och kortsluta ett helt hyreshus. Den stackars killen som i början har otur och sen får tur, honom kan man inte annat än tycka om, förutom att han har dålig smak i tjejer (Lohan :-X) så är han den som man SKA tycka om och den som tycker om gay-Lindsay får fan me mej att göra.



Bästa citat:

“Your moon is in Uranus” ;D

Hahaha, underbar recension! ;D

Funderar på om inte dte är mitt kall. jga borde kanske bli recensent :wink: hahhahahah

Hehehe, jag tror det med! :wink: ;D

Jag har ju verkligen ordets gÃ¥va… ha ha

Hehehe, ja, jag vet ingen annan som kan prata så som du, hahaha ;D ;D :stuck_out_tongue:

haha, lol, är det bra eller dåligt? hahahaha



Jag lovar att se nån film jag inte sett innan och skriva en recention! innan jag åkt till landet.

Ok, ska göra samma sak, fast mer seriöst denna gången, hehe ;D :stuck_out_tongue:

Ja annars kommer :police: :police: och tar dej!



Själv så är man alltid seriös.





seriöst!









ja, seriöst!!!









nää jag skojja ba ;D ;D ;D

Hahahaha! ;D ;D Jag ska va seriöst seriös :wink: ;D

:smiley: ni är bara för sköna! ;D

hehehe, tackar! ;D :wink:

Det va illa menat, jag lovar!!! ;D :wink:

of course not :wink: