Homage to QT, Any French in here?

General discussions about QT and his soundtracks (specific movie soundtrack boards see movie boards)
Post Reply
Dillon

Homage to QT, Any French in here?

Post by Dillon » Sun Apr 03, 2005 12:13 am

Song homage to Quentin Tarantino:

http://translate.google.com/translate?h ... s%26sa%3DN

Any French translations?

User avatar
Aurélie
Hard Drinker
Posts: 119
Joined: Sun Jan 09, 2005 6:06 pm
Location: France

Re: Homage to QT, Any French in here?

Post by Aurélie » Sun Apr 03, 2005 12:44 am

Well i tried....it's not a good translation. Sometimes it's too difficult for me to find a english translation, or sometimes i can't understand what the singer says.
The first part of the song (1min) was difficult to translate. Actually, he's talking about the fashion design og tarantino's gangster. 8) (tuxedo, sun glasses....stuff like that)
So i hope, other frenchs (smarter than me with english translation) will translate the missing parts  :-\ ;)


"My friends and me hope to be in the next Tarantino,
My friends and me hope to be in the next Tarantino,
We come into stage, i promess you we have not stage fright,
And before we love eating "Le Big Mac",
We gonna out drinking some "drink",
Don't worry for service charge, we'll call Mr Pink,

My friends and me hope to be in the next Tarantino,
My friends and me hope to be in the next Tarantino,


..... ( i can't traduce  :-\ too difficult for me)
..... ( i can't traduce  :-\ too difficult for me)

We gonna to dance an acrobatic rock with modesty,
.....(I can't understand lol)

My friends and me hope to be in the next Tarantino,
My friends and me hope to be in the next Tarantino,"

User avatar
cyber-lili
Fucking Professional
Posts: 5446
Joined: Tue Jun 22, 2004 11:13 am
Location: France

Re: Homage to QT, Any French in here?

Post by cyber-lili » Sun Apr 03, 2005 10:30 am

I don't know if I will translate better than you Aurélie, But I'll try.

First, just like Aurélie noticed, the singer has a very special way to sing, so it's hard to understand, and he uses words which I never heard in French (weird, isn't it ! it's my own language and I don't understand it), which aren't even slang !
Second, I change a little bit the order of the song to make sense.

So here we are :

His pointed shoes seems obsolete
His blunt suit, and his sun glasses, question you :
Why all these precis details ?

Chorus
My friends and I hope to play in the next Tarantino
My friends and I hope to play in the next Tarantino

We come into stage, and I swear you, we have no stress
But before we eat "Le Big Mac"
We gonna go out in shorts, drink some "drink"
No worry for the tips, we call Mr Pink

Chorus

Every time, we gonna joke
Without thinking of these corruptible waitresses
We gonna dance an acrobatic rock with modesty
We use that K-Billy radio too

Chorus


Hope, it's clair enough to understand...  ;)
Image

Dillon

Re: Homage to QT, Any French in here?

Post by Dillon » Sun Apr 03, 2005 10:33 am

LOL thats great! aint heard nothing like it before... here's the music video:
http://translate.google.com/translate?h ... s%26sa%3DN

User avatar
cyber-lili
Fucking Professional
Posts: 5446
Joined: Tue Jun 22, 2004 11:13 am
Location: France

Re: Homage to QT, Any French in here?

Post by cyber-lili » Sun Apr 03, 2005 10:42 am

I won't really say that it's great. It's always cool to do an hommage. But the lyrics are too simple, and the song isn't to my taste... I haven't seen the music video clip (too long to download right now, I will see later), but I can bet it will be a cheap shitty clip !

But thx anyway Dillontino for having found this ! I'm French, and I never found this before...
Image

Dillon

Re: Homage to QT, Any French in here?

Post by Dillon » Sun Apr 03, 2005 10:45 am

I dont mean great as in 'master piece' just great that somebody took the time out to do something of the kind... just to clear that up...

User avatar
cyber-lili
Fucking Professional
Posts: 5446
Joined: Tue Jun 22, 2004 11:13 am
Location: France

Re: Homage to QT, Any French in here?

Post by cyber-lili » Sun Apr 03, 2005 10:50 am

allright, that's what I thought too : not a master piece, but always to do an hommage !  ;)
Image

User avatar
Aurélie
Hard Drinker
Posts: 119
Joined: Sun Jan 09, 2005 6:06 pm
Location: France

Re: Homage to QT, Any French in here?

Post by Aurélie » Sun Apr 03, 2005 1:28 pm

Better translation lili !  ;D ;D
It's a cool song but I don't really like it.  :-\

User avatar
MiaRose
Basterd
Posts: 779
Joined: Sun Jan 16, 2005 9:01 pm
Location: England
Contact:

Re: Homage to QT, Any French in here?

Post by MiaRose » Sun Apr 03, 2005 9:43 pm

haha! cool song!
Image
"I'm not saying that we haven't, and I'm not saying that we have. We love each other, but we're almost too close now to be a couple. We had out life together on Kill Bill. It was like a marriage in every way." -Quentin

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest